Lossless music download

VA - Northern Soul Fever Volume 1-4 (1993-1997) [WEB]

Jazz, Pop | Author: artmuss | 10-09-2019, 13:17
VA - Northern Soul Fever Volume 1-4 (1993-1997) [WEB]Artist: Various Artists
Title Of Album: Northern Soul Fever Volume 1-4
Year Of Release: 1993-1997
Label: Goldmine Soul Supply
Genre: Northern Soul, Funk, Rhythm & Blues
Quality: FLAC (*tracks)
Bitrate: Lossless
Time: 9:31:31
Full Size: 2.87 gb

:: TRACKLIST ::

Volume 1
1. Creation – I Got The Fever
2. Eskew Reeder – You Better Believe Me
3. The Trips – Love Can't Be Modernised
4. The Volcanos – Take Me Back Again
5. The Echoes – Why Wonder
6. Eddie Daye – Lean On Me
7. The Majestees – Take Back All These Things
8. Paul Sindab – Do What You Wanna Do
9. Bobby Newton – Don't Fight The Feeling
10. George Kerr – Airplane Song
11. Embers – Just Crazy About You Baby
12. Fathers Angels – Bok To Bach
13. Vivian Carroll – Oh Yeah Yeah Yeah
14. Joan Baker – Everybody's Talkin'
15. Moses Dillard – Pretty As A Picture
16. The Dealers – You Got It
17. The Ambassadors – Too Much Of A Good Thing
18. Dave Charles – Ain't Gonna Cry No More
19. Misty Moore – Little Things
20. Mike & Ray – If You Only Knew
21. Sebastian Williams – Hometown Boy
22. Jimmy McFarland – Lonely Lover
23. The Volumes – One Way Lover
24. Donald Jenkins – Somebody Help Me
25. Virginia Blakly – Let Nobody Love You
26. Chico Lamar – What Do You Think
27. Sunny And The Sunliners – If I Could See You Now
28. Fabulous Peps – With These Eyes
29. The Admirations – I Want To Be Free
30. The Showstoppers – What Can A Man Do
1. Case Of Tyme – Manifesto
2. The Puzzles – My Sweet Baby
3. Mae Young – No Ifs, No Ands, No Buts
4. Pamela Beaty – Talking Eyes
5. The Exits – I Don't Want To Hear It
6. Cortez Greer – Very Strong On You
7. Sunny Carrington – The Girl Every Guy Should Know
8. Jackey Beavers – Bring Me All Of Your Heartaches
9. Little Carl Carlton – Don't You Need A Boy Like Me
10. Tojo – Broken Hearted Lover
11. Eddie Hill – I Can Hear You Crying
12. Toni & The Showmen – Try My Love
13. Linda Carr – In My Life
14. Billy Wells & The Invaders – This Heart These Hands
15. Duke And Leonard – Just Do The Best You Can
16. Larry Atkins – Ain't That Love Enough
17. The Turks – The Bad Brought The Good
18. Sherlock Holmes – Standing At A Standstill
19. Pat Clayton – Someone Else's Turn
20. The Friendly People – I Ain't Got Nothing But The Blues
21. The Bronzettes – Moments
22. Jimmy Holland – Sugar Baby
23. Johnny Barnes – Real Nice
24. Bobby Jones – Beware A Stranger
25. The Hearbreakers – I've Got To Face It
26. Chris Towns Unit – Turn To Me
27. Jimmy Holiday – Shield All Round
28. La'Shell & The Shelletts – You Better Check Yourself
29. Vince Apollo – I Bear Witness
30. John & The Weirdest – No Time

Volume 2

Disc 1
1. The Agents – Trouble
2. The Cheques – Deeper
3. Melvin Carter – Midnight Brew
4. Vondells – Hey Girl You've Changed
5. Hot Cinnamon – No One Loves You
6. Vondors – Look In The Mirror
7. Master Four – Love From The Far East
8. Timothy Wilson – I Must Love You
9. Constellations – I Don't Know How To
10. Frank Dell – Baby You've Got It
11. The Chandlers – Your Love Keeps Drawing Me Closer
12. Roy Nelson – Elevator Man
13. Robby Taylor – A Stop Along The Way
14. Fred Paris – Dark At The Top Of My Heart
15. Buckner Brothers – Love You From The Bottom Of My Heart
16. Carl Carlton – So What
17. Tyrone Wonder Boy – If You Don't Need Me
18. Sam & Kitty – Your Money - My Love
19. Mighty Lovers – Ain't Gonna Run No More
20. Doni Burdick – Open The Door To Your Heart
21. New Wanderers – Ain't Gonna Do You No Harm
22. Sebastian Williams – Soul Power
23. Dorothy Berry – Lonely Lover
24. The Charms – If You Got The Notion
25. The Light Drivers – Operator
26. The Dynamites – Don't Leave Me This Way
27. The New People – I'm Losing You
28. The Two Fellows – Stop (Don't Give Up Your Loving)
29. The Compliments – Beware, Beware
30. The Collection And The Civics – I'll Be There

Disc 2
1. Rex Garvin & The Mighty Cravers – You Don't Need No Help Pt. 1
2. The Hideaways – Hide Out
3. Henry Strogin – Misery
4. The Jades – I'm Where It's At
5. Renfro Orchestra – A Case Of Love
6. Audio Arts Strings – Love Bound
7. Fred Smith Orchestra – Anyway You Want It (Instr.)
8. Melvin Elling – Lonely Eyes
9. The Performers – I Can't Stop You
10. The Promatics – Sugar Pie Honey
11. The Olympics – The Bounce
12. Bobby Mandolph – Gotta Get You Back
13. Vito & The Salutations – I'd Best Be Going
14. Marion Sodd – Permanent Vacation
15. Johnny Vanelli – Seven Days Of Loving You
16. Spyders – I Can Take Care Of Myself
17. Tyco Mills – All That's Good
18. The Passions – Too Many Memories
19. Susan King – (Oh! Oh! Oh!) What A Love This Is
20. James Bounty – Actions Speak Louder Than Words
21. Kelly St. Clair – You Took My Heart
22. The Soul-Jers – Crazy Little Things
23. The Splendors – Please Don't Go
24. The Kittens Three – I'm Coming Apart At The Seams
25. Bonnyvettes – Ordinary Girl
26. The Babysitters – You'll Have To Wait
27. Nicky C & The Chateaux – Those Good Times
28. Silky Hargreaves – Keep Loving Me Like You Do (Instr.)
29. The Rumblers – Soulful Jerk
30. Big Dons Rebellion – It Was True

Volume 3

Disc 1
1. The Olympics – I'll Do A Little Bit More
2. Pat & The Blenders – (All I Need Is Your) Good Lovin
3. Preston Peters – Got To Have Peace Of Mind
4. The Camotions – Motown
5. Edd Henry – I Love Only You
6. The Scott Brothers – We Like Girls
7. The Servicemen – Connie
8. Ollie Jackson – Gotta Wipe Away The Teardrops
9. J. J. Barnes – Poor - Unfortunate - Me (I Aint Got Nobody)
10. The Manhattans – What Should I Do
11. Imperial Wonders – Just A Dream
12. Vernon Harrell – Your Love
13. Bobby Callender – My Baby Changes Like The Weather
14. The Tripps – Here Come Those Heartaches
15. Delores Lynn – The Big Search Is On
16. Singing Sam – Move It Baby
17. Dynamic Heartbeats – It Aint No Secret
18. The Traits – Some Day Some Way
19. TKOS – The Charge
20. Little David – I Want The Good Life
21. Joyce Kennedy – Misunderstood
22. The Remarkables – Easily Mislead
23. The Furys – The Old Days
24. Cody Black – Going, Going, Gone
25. Little Ben & The Cheers – Im Gonna Get Even With You
26. Taurus And Leo – I Aint Playing Baby

Disc 2
1. New Wanderers – Let Me Render My Service
2. The Olympics – We Go Together
3. Rocky Roberts & The Airedales – Just Because Of You
4. The Fabulous Emotions – Number One Fool
5. Ty Karim – You Really Made It Good
6. The Prophets – My Kind Of Girl
7. Leontine Dupree – I'm Guilty
8. The Enchantments – I'm In Love With Your Daughter (Part 1)
9. The Ascots – Miss Heartbreaker
10. Little Walter Hammond – We Go Together, Yes We Do
11. Bobby Spencer – I Just Want To Satisfy
12. Jo Jo Petite – Joey
13. The Tempos – Sad, Sad Memories (Inst)
14. The Moonlighters – Lonely Baby
15. Wayne Anthony – Blow Me A Kiss
16. George Tindley – Ain't Gonna Worry About You
17. The Wonderlettes – How Soon
18. Willie Walker – Jerk It With Soul
19. Jay Lyle – How Good Can It Get
20. Rufus Wonder – Under The Moon
21. LJ Reynolds – The Penguin Break Down
22. Janie Welsh – Open Arms - Closed Heart
23. Troy Keyes – If I Had My Way
24. Ace Jones – Give Me Your Love
25. The Founders – Don't Turn Your Back On Me
26. Fred Parris – Blushing Bride
27. Disciples Of Soul – That's The Way Love Goes
28. The Inspirations – No One Else Can Take Your Place (Inst)

Volume 4

Disc 1
1. The Ellingtons – (I'm Not) Destined To Become A Loser
2. The Greater Experience – Don't Forget To Remember
3. Bobbie Jean Bland – I'm Satisfied Just Loving You
4. The Heartbreakers – I've Got To Face It
5. Bernie Moore – I Wanna Be Loved To Death
6. James Bounty – Auction On Love
7. Rufus Wood – Before 2001
8. Cheryl Williams – Everybody's Happy But Me
9. Bee Gee Stans – Front Page Love
10. Roy Brown – Good Sweet Loving
11. Willy McDougall – Don't Turn Away
12. Innovations – Stay On The Case
13. Invictus – New Babe (Since I Found You)
14. 5 Of A Kind – The Other Side
15. The Superiors – Darling I Love You
16. Roy Robert – I Know What To Do To Satisfy You
17. Gene Woodbury – That's Half Not Bad
18. Ricardo King – On A Hot Summer Day In The Big City
19. Ronnie McNeir – Sitting In My Class (Inst)
20. Joey Dee And The New Starlighters – How Can I Forget
21. The Four Puzzles – Especially For You Baby
22. Tony Birchett – Don't Put Out The Fire
23. Eddie Wood – Why Did You Call
24. Joe Moore – Nobody Loves Me
25. Bobbie Brown – I Gotta Have You
26. The Flairs – You Got To Steal It
27. Billy Prophet – Puppet On A String
28. Bobby Garrett – I Can't Get Away (Inst)
29. El Anthony – We've Been In Love Too Long
30. Victor Knight – Chinatown

Disc 2
1. Detroit Land Apples – I Need Help
2. Winfield Parker – I Love You Just The Same
3. Tina Florence – Too Much For Me Baby
4. Larry Allen – Can't We Talk It Over
5. Tootsie Rollers – Give Me Love
6. Ronnie Forte – Nervous Breakdown
7. Two Plus Two – Love Will Conquer All
8. Tobbie Bowe – I Can Feel Him Slipping Away
9. Marva Holiday – It's Written All Over My Face
10. Pat Powdrill & The Powerdrills – Together Forever
11. Fabulous Downbeats – Life Goes On
12. Body Motions – False Alarm
13. The General Assembly – Sensitive Mind
14. Lee Sain – I Can't Fight It
15. The First Grade – Please Come Back
16. The Tripps – Give It Back
17. The Daniels – (I Lost Love In The) Big City
18. The Sheppards – How Do You Like It
19. Vince Apollo – I Can't Turn My Back
20. Gerry, Paul & The Soul Emmissaries – Little Bit Of Soul
21. Jeanie King – You've Got A Good Thing Going
22. The Spoilers – Something About You
23. The Spydels – Peace Of Mind
24. The Friendly People – I Ain't Got Nothin' But The Blues (Inst)
25. Shirley Vaughn – Watch Out Mr Lonely
26. Viola Wills – The First Time
27. Sugar 'N' Spice – Lucky We
28. Sugar & Sweet – My Lover
29. The Performers – Set Me Free
30. Sonny Anderson & Prince Conley – Love And Laughter





   Comments: 0 | Views: 948 |
    Related Releases:     
  • VA - For Northern Soul Collectors Volume 1 (2012)
  • VA - Allnighter Volume 1-5 (2000-2004)
  • VA - Have A Good Time Volume 1-3 (2003-2006)
  • VA - The Northern Soul Of Chicago Volume 1 & 2 (1993/1996)
  • VA - The Sound of Funk Volume 1-10 (1992-2005)

  • Information

    Members of Guests cannot leave comments.
    Services
    Vote
    What is your favorite Music?
    Pop
    Rock
    Metal
    Rap
    Jazz
    Blues
    Electronic
    Folk
    Punk
    Reggae
    Indie
    Classic